|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dudi/Connie American Wheels Aalbog
|
|
15-07-2008
|
Re: Så tæt på at det næsten gør ondt |
|
Tommy & Karina! & NEMESIS Så er det krafthelved bare til Aalborg...
Jeg har lige lavet en lille LaKRIDS-konkurrence på fredag 18. juli, så I har bare at møde op!!! Vi glæder os til at se jer VINDE!!!! Mvh Connie & Henrik, Dudi & Daddy... Aalborg.. DK

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tonny #360
Boss 429

Vognpark 1965 Convertible, V8, C4 automatic, Silver blue, white interior 1965 FastBack, A-code, Silversmoke, Urørt Californisk bil
|
|
18-07-2008
|
Re: Så tæt på at det næsten gør ondt |
|
Been there done that .......Der er surt når man har knoklet, og alt klapper.........så driver det lige pludseligt ned af siden
Der er som bemærker ikke andet at gøre........for amatører OG pro, slibning og et nyt forsøg
Op på hesten, jeg glæder mig til at se den igen
|
Old FORDs never die.....they just go faster !!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tonny #360
Boss 429

Vognpark 1965 Convertible, V8, C4 automatic, Silver blue, white interior 1965 FastBack, A-code, Silversmoke, Urørt Californisk bil
|
|
23-07-2008
|
Re: Så tæt på at det ..... gør ondt |
|
Der er vist røget en toppakning. Har du planet topstykkerne for meget Tommy, det ligner mit første forsøg på tuning af en V6'er .....den holdt dog ca 5000 før den gik første gang (men sikke 5000 ), også var der kun ca. 1500 mellem resten til den tog et stempel .....Goooood old days
Op igen Tommy, vi glæder os stadig til at se Nemesis
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boss 429

|
|
25-07-2008
|
Re: Så tæt på at det ..... gør ondt |
|
| Tommy #749 skrev: |
Ja hva skal man sige
Lægger mig ned nu |
simpelthen for nederen... føler med dig.... hold du en pause i weekenden,ellers er der nok andre der også går op i røg.... pas nu på dig selv... og fruen.. stress og pres giver sjældent noget posetivt resultat... slå koldt vand i blodet,dybe indåndinger,fødderne over kors,en 6 pack,drik alle på 12 min,læn dig tilbage.... pust ud..bøvs... så er du klar til mandag... starter ferien mandag,ja så kør i riskogeren... jyderne vil være vilde med jeres selvskab,selv om du kom i andet en mussen.. du kan jo holde ved naboen... husk i ska pleje hinanden i ferien.. bilen for rigeligt til hverdag... men føler med dig,føler meget.. også a du må slippe et par dage...
|
Dem der siger a sex er det bedste i verden, har aldrig rigtig skulle skide....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Connie Sinding, www.american-wheels.dk
|
|
30-07-2008
|
Re: Svag optimisme .... |
|
Onsdag 30. juli fra kl. ca. 14.00 I kan møde "NEMESIS", Tommy og Karina i American Wheels Aalborg på adressen Hobrovej 545, 9230 Svenstrup. Senere: Vi mødes på Aalborg Havnefront kl. 18.00. Cruiser i klub kl. 18.50.. Griller medbragt mad fra kl. 19.00.. Hvem vil ikke gerne møde NEMESIS VS. DUDI???? Kl. 21.30 cruiser vi til Aalborg Havnefront igen..... Are U in????? B Cool..... Connie/ Dudi ... American Wheels Aalborg..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Henrik #075
Boss 429

Vognpark 1979 5.0 H.O., EFI, AOD, 3.45 Traction-Loc, #150.000.000th anniversary Mustang clone 1973 Convertible, 400 Cleveland, C6
|
|
14-08-2008
|
Re: KØB ALDRIG EN MOTOR FRA T&L ! ! ! |
|
|
Det skæve tårn ...... |
Ja, så er knasten selvfølgelig også død. Men det betyder nu ikke nødvendigvis at T&L har gjort noget forkert. Jeg har set noget tilsvarende flere gange, hvor alle regler er fulgt mht. at kører knasten ind og alligevel kan man være uheldig og opnå dette resultat. Op på hesten igen men check lige hvor alle spånerne er kommet rundt. Husk knastaksel lejerne. (Og selvfølgelig alle andre lejer) Hvis du mangler værktøj til at skifte knastaksel lejer, så har jeg et, der passer til en 5.0. Ved ikke om det passer på din men du er velkommen til at låne det.
|
Jeg er ikke mekaniker. Alt hvad jeg siger kan være forkert.
"There is no doubt about precisely when folks began racing each other in automobiles.
It was the day they built the second automobile."
-Richard Petty.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anders #200
Boss 429

Vognpark 1965 Mustang K-code, A sedan vintage race car 1965 Mustang Trans Am replika hardtop 2008 Shelby GT/SC
|
|
16-08-2008
|
Re: KØB ALDRIG EN MOTOR FRA T&L ! ! ! |
|
| Brian #102 skrev: |
Spørgsmålet er om T&L i hvertfald tidligere kunne puttes i den bås? At de tidligere var fast motorleverandør til flere kendte Nascars teams og også er blevet brugt som motorleverandør til artikler i de div. blade er svært at komme uden om
Mon ikke vi snakker om et firma som faktisk godt ved hvordan det skal laves. Men som er ude i et styrings og personalemæssigt rod, efter at omlægninger i Nascar verden har gjort det nødvendigt at opsøge andre dele af markedet for motorer. Så bl.a at en af deres ankermænd havde været headhuntet som chef til et racerteam.
Men derfor er det stadigt noget bæ at opleve defekter i en ny motor. Men det er sikkert belært af den slags erfaringer at de hardcore racerer jeg kender til her ovre, ALTID starter med at skille en ny motor ad og gå det hele igennem. Ligegyldigt hvor dyr motoren har været eller hvor kendt et firma den kommer fra og det er vist yderst sjældent de ser en motor de synes er 112% fra starten. Men det er stadigt billigere for dem, end selv at starte fra bunden med at bygge en motor |
Enig. Det ændrer dog ikke på at alle de leverandører der kan sælge motorer hvor prisen kun er ganske lidt mere end hvad det ville have kostet at købe stumperne, ja der viser historien at der desværre er stor risiko for at få en motor hjem der har problemer i en eller anden for.
Jeg faldt selv i samme situation for nogle år tilbage. Firmaet havde super seriøs feedback fra alle, men da det kom til stykket, så var de bare ikke grundige nok, og i dette tilfælde vendte 5 ud af 8 plejlstænger forkert .....
Det er vel ikke helt usandsynligt at den dynotest som Tommy har fået forevist, slet ikke er hans motor, men en helt anden de tidligere har lavet ?????
Og jeg mener faktisk godt at m,an kan opdele firmaerne i en slags divisioner udfra deres prisniveau. Det er markant mere sjældent at du hører om helt ubrugelige motorer fra Bennett Racing, Roush og hvem der ellers ligger noget dyrere.
|
Life is short - Have dessert first!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Knud #297
Boss 429

|
|
28-08-2008
|
Re: Det r ikke helt godt men det ku nok ha været værre |
|
Er den blåfarvning af krumbassen reel, eller er det bare spejling af lys? Hvis den er blå, vil jeg på det allerkraftigste advare mod at bruge den igen. Har prøvet det!  Der er ting, der tyder på, at den har haft det for snævert og dermed for varmt, når man ser lejet er slidt ned til rødgodset. Rivningerne kan være forårsaget af de metalstumper, der har feset rundt i systemet efter nedbrydningen af bl.a. løfterne og knasten, og "finbearbejdningen" af møttrikken på plejloverfaldet.
Det var noget af en rædselsberetning du der ruller op. Den har givet mig noget af et grundstød i min tro på amerikanske frembringelser, men på den anden side set, bliver en motor ikke bedre, end det fjolset bag værktøjsmaskinen formår eller evner. Det var dog forfærdeligt!!
Hele misseren kan jo også være sket, hvis drevet til oliepumpen ikke har virket ved opstarten, og man så bare bevidstløst har kørt videre. Det lyder ikke rart når løftere og lejer begynder at skrige på olie.
|
|
|
|
|
Knud #297
Boss 429

|
|
29-08-2008
|
|
Blåfarvningen på billederne er reelt ikke til stede men der er noget slid og på hovedlejet et par ridser som går igen på krummeren ..
bolten er på 4eren
For at få en ordentlig professionel afgørelse af hvad der er nødvendigt at gøre bliver jeg nødt til at finde en cylinderservice eller noget lignende der kan udmåle både top og bund og tage stilling til om ridserne/sliddet er for stort til genbrug eller om det stadigt er forsvarligt at samle den igen .....Jeg ville jo selv allerhelst have at der intet var men hvis det er muligt at samle igen uden at alt skal skiftes så er det også ok med mig men jeg bliver nok nødt til at forberede mig på en øko-lussing
Har også luret på om de der 255 PSI eller 1800Kpa i kompression er i overkanten og at det evt har noget med at gøre at den baskede pakninger !? For problemet med sprængte pakninger syntes jeg ikke er helt udredt....medmindre der findes skævheder...griber snart efter alt... |
Hvordan ser cylindrene ud? Har de også lidt overlast med lodrette ridser til følge?
Under alle omstændigheder skader en honing og evt. nye ringe ved den mindste tvivl ikke
Har du ikke en micrometerskrue, så du kan måle krummeren ud, tykkelse og ovalitet? Krummeren skal helt afgjort helt ud og renses for fragmenter. Prøv at polere sølerne med fint smergellærred og mål så efter. Ligger disse mål inden for det autoriserede, gør lidt småridser ikke det store. Jeg ville hellere leve med småridser, end slibe til næste understørrelse. Hvis krummeren ikke er blåfarvet er der håb. Inden man samler helt færdigt, skal man lægge krummeren i blokken med nye lejer og fornemme om den klemmer noget sted når man drejer den. Man spænder den gradvist mere og mere til og føler hele tiden, hvordan den fornemmes. Dette gælder også når man kommer til at montere stempler og big end bearings, men selvklart bliver det tungere og tungere at dreje det hele jo flere stempler der kommer i spil, men det skal hele tiden være med ensartet modstand.
Er et almindeligt at en amerikansk V8 blok kaster sig?? Det kunne jeg ikke forestille mig
Som jeg har forstået, var toppakningen da vist vendt forkert? Men læg en retskinne på både toppe og bund, så får du syn for sagen.
Ventilerne er lette at kontrollere. Blokken skal selvfølgelig renses og blæses 112% fri for lort af enhver art, især i oliekanalerne.
Disse ting koster ikke alverden ud over noget arbejde, så hvorfor ikke prøve at samle hjertet igen og se, hvad der sker?
Du kan jo også køre over til Hans Jørgen ved Helge Olsen - Slagelse Cylinderservice, men så bliver den sikkert dømt ude.
|
|
|
Tonny #360
Boss 429

|
|
29-08-2008
|
|
......Har også luret på om de der 255 PSI eller 1800Kpa i kompression er i overkanten og at det evt har noget med at gøre at den baskede pakninger !? For problemet med sprængte pakninger syntes jeg ikke er helt udredt....medmindre der findes skævheder...griber snart efter alt... |
Personligt synes jeg at 255 PSI (17,5 bar !!!!) er langt i overkanten.
Havde som sagt en V6 hvor jeg fik taget 1 mm af topstykkerne, med kompression 1:12 (det burde være 12 bar) til følge, og den gik som sagt ca. 1500 km mellem toppakningerne.
Jeg ved dog ikke nok om disse motorer, men da den normale kompression er 8,5-10,5 tror jeg dette ligger væsentlig over, og er grunden til dine pakninger ryger hele tiden.
T&L må da også kunne fortælle dig hvad de har beregnet kompressionen til, det burde være en "ufarlig" information for dem at give videre.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|