erfaringer med shopusa
Der er Kom 3 pakker hjem,der er så slået huld i den en kasse ingen skade på varene, der mangler så en pose med skruer og en med et rep. sæt til servo styring.
Får at vide at det må være lenrevdøre som ikke har send det helle med, eller mellem lingerne at det nok er mig selv som har slået huld i kassen.
de vil have mig til at udpege de dele på det sløret bilde som jeg fik da de modtog pakken, kan ikke se halvdelen ad de var som der er i kassen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
indscannet i CPH. Mystisk?? Måtte dog betale for fragt, told og moms alligevel, men ingen køler. Fik kun penge retur for selve køler.
Bruger ikke shopusa mere.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men det er nok den mistro jeg bliver mødt med, som pisse mig mest af
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Michael Boye
SHOPUSA.com
Nyhavn 43A, 2.sal
DK-1051 København K
E: dk@shopusa.com
K: +45 70 34 50 36
Vil høre om der er andre de har lignende erfaringer med shopusa, Har fået dele hjem af flere gang ude problemer, skulle så have en stor sending hjem med skibs fragt som her været 9 uger under vejs.
Der er Kom 3 pakker hjem,der er så slået huld i den en kasse ingen skade på varene, der mangler så en pose med skruer og en med et rep. sæt til servo styring.
Får at vide at det må være lenrevdøre som ikke har send det helle med, eller mellem lingerne at det nok er mig selv som har slået huld i kassen.
de vil have mig til at udpege de dele på det sløret bilde som jeg fik da de modtog pakken, kan ikke se halvdelen ad de var som der er i kassen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vil høre om der er andre de har lignende erfaringer med shopusa, Har fået dele hjem af flere gang ude problemer, skulle så have en stor sending hjem med skibs fragt som her været 9 uger under vejs.
Der er Kom 3 pakker hjem,der er så slået huld i den en kasse ingen skade på varene, der mangler så en pose med skruer og en med et rep. sæt til servo styring.
Får at vide at det må være lenrevdøre som ikke har send det helle med, eller mellem lingerne at det nok er mig selv som har slået huld i kassen.
de vil have mig til at udpege de dele på det sløret bilde som jeg fik da de modtog pakken, kan ikke se halvdelen ad de var som der er i kassen.
Jeg har også været ud for noget tilsvarende. Desværre var det NOS ting det gik ud over. Fik dog erstatning, men prøv at finde disse NOS dele igen
Et andet stort problem er at de næsten aldrig giver et ordentligt svar. Stiller man et spørgsmål for man en mail med en masse bla. bla. Hvis der er mere end et spørgsmål har jeg dog oplevet at få svar på et af spørgsmålene:P Nej de er temmelig opslidende at handle med. Så hvis ikke man har meget tålmodighed og energi kan de ikke anbefales. Jeg leder stadig efter et alternativ til at få brugte og NOS dele hjem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2002)
- Gæst
Flere gange med problemer.
Ofte blev pakkerne ikke sendt afsted fra deres terminal i Virginia i samme eller i den efterfølgende uge som de havde modtaget varerne i.
Flere gange hævdede de, at de ikke havde modtaget det hele men ventede på EN kolli, også selv om jeg havde modtaget trackingdokumentation på at de havde modtaget det med en af deres terminals ansattes underskrifter på..
Da jeg skulle have motor/gearkasse hjem, blev jeg stillet i udsigt at det ville tage 5 uger fra de modtog varerne. Det endte med at blive 13 måneder. Kæft jeg var sur men kunne intet stille op.
For slet ikke at tale om at jeg havde et stort parti på vej hjem under deres konkurs.. Fik dem dog med nogle ugers forsinkelse.
Ville jeg bruge dem igen? Hell f.... no.
Efterfølgende har jeg altid brugt forretningens egne shippingsmuligheder.. Det er hurtigere og fri for hovedpine. Hvis jeg kan vælge fra, vælger jeg USPS fra da det altid går igennem PostNord når det rammer DK. Det betyder et par dage ekstra i ventetid og et obligatorisk toldgebyr på 160 kr.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har efterfølgerne kontakt Michael Boye fra shopusa. som Bruun anbefalet Han vendte tilbage i går, og blev sat ind det, så nu må jeg se om det gøre en forskel.
Nu er det godt at det ikke er stumper som jeg står og mangler pt. er på 8 dag og ingen afklaring og så skal det genbetiles og sendes hjem igen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Fik blandt andet rabat via Logbuy, men måtte mere eller mindre rykke dem hver gang for at de fik den ført på og i sidste ende var det som regel også det forkerte der kom på.
Min sidste ordre fra CJ ville have kostet knap 15$ via Shopusa, kontra at få UPS til at stå for det hele vejen..
Tror ikke de overlever i længden...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Her er en opdatering på den reklamation hos shopusa, Søs hos shopusa mente at det kun kunne være en fejl hos Kentucky Mustang, der kunne open bart ikke komme noget ud af det huld på størrelse med en knytnæve.
Har efterfølgerne kontakt Michael Boye fra shopusa. som Bruun anbefalet Han vendte tilbage i går, og blev sat ind det, så nu må jeg se om det gøre en forskel.
Nu er det godt at det ikke er stumper som jeg står og mangler pt. er på 8 dag og ingen afklaring og så skal det genbetiles og sendes hjem igen.
At kommunikere med Søs for man ikke noget possitivt ud af:( Bare min erfaring.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har oplevet flere gange at forhandler har glemt at pakke en stump med, men så har jeg fået den med på min næste ordre med ShopUSA uden at skulle betalte told 2 gange.
De gange jeg ikke har brugt ShopUSA er det gået frygtelig galt - en masse bøvl og forbandet dyrt !
Jeg har på et tidspunkt haft fat i Roy fra NPD for at høre om at få sendt direkte fra dem, han sagde det ikke ordret; men hans anbefaling lød til at jeg ville være bedre tjent med at fortsætte med ShopUSA. Det var vist ikke altid det gik lige godt med deres egen shippingkanaler.
Jeg tror det er som at købe brugt bil - det kan altid give bøvl - men her taler de dansk og du kan hænge dem ud i dansk forum hvis de ikke makker ret som her - Og det er jo faktisk en fordel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det var mere hvor der opstår et problem, hvor jeg ikke forstår deres holdning til det, de pudser glorien og Søs siger at hun personligt har set at der ikke var et problem med kassen da den kom ud af containeren.
Hvad som sker fra containeren til den er i min garage, det er da ikke første gang mand har hørt at Dpd eller posten kan være håre ved pakkerne, og spisælt når der er 2 bladfjeder i .
Og hvis de havde rykket på det den første dag, er jeg næsten sikke på at hvis ham fra Dpd kunne huske den aflevering hvis han bare var lidt bil interesseret da han satte dem bag Mustangen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Overvejer at købe nogle fælge hjem, CJ skal have 440$ i fragt + told og moms, ShopUsa kan klare fragten for under 250$ + T&M. og på kortere tid.
Har kun været behandlet ordentligt af både Søs og Michael, på nær den ene gang hvor jeg "kom til" at registrere nye dele, som veterandele, det var de ikke glade for.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
[aquote="3035" post=235489]Har brugt dem 25-30 gange, og det har altid fungeret fint, og jeg har svært ved at finde billigere alternativer, selv om mange siger det er muligt. Tror de glemmer at regne med importafgifterne.
Overvejer at købe nogle fælge hjem, CJ skal have 440$ i fragt + told og moms, ShopUsa kan klare fragten for under 250$ + T&M. og på kortere tid.
Har kun været behandlet ordentligt af både Søs og Michael, på nær den ene gang hvor jeg "kom til" at registrere nye dele, som veterandele, det var de ikke glade for. [/quote]
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
Hilsen
Os fra Vestegnen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
PS,
nu har vagt ikke nødvendigvis noget med volume at gøre, normalt beregner de ud fra 0,3 kubikmeter.
Prisen er efter deres nye beregner hvor man skal oplyse fragtpligtig vægt. Så nej der kommer ikke noget oveni den pris.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1. Ja jeg kan ikke finde en billiger måde at få stumper hjem fra Usa
2. Deres beregner giver ikke den rigtig pris, fordi den ikke tager højde for størrelse på pakken, var ved at se på en plade del vægt 3 kg kommer op med en pris på 40 us, når jeg ringer ind og giver dem mål og vægt som er 3 kg. 15.40.120 cm. oplyser de en pris på 70 us
3. Vil jeg bruge dem igen, måske hvis jeg ikke kan finde et beder alternativ. Skal bruge 2 ny bremse skiver har søgt nogle muligheder ud for usa .
Tror måske at www.rolandsmustang.com kunne være et alternativ kurs på svenske kroner taget i betragtning
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så vidt det er muligt handler jeg kun ved Summit, og bruger deres i-parcel som fragt.
Der får du priser med det samme Inc de dansker afgifter og skatter. Og det går hurtigt med at få det hjem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Passer de her på min 1968 original disk
De er desvær rigtige fine at se til, men den ene skive har været kørt jern mod jern på bagsiden, så der er nogle træls dybe riller
www.summitracing.com/int/parts/ben-prt10...e/ford/model/mustang
Bendix-Brakes-PRT1018-Brake-Rotor-Cast-Iron-Solid-Front-Ford-Mercury-Ea-Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tilgengæld er de blevet dårligere til at tage billeder - det er stort set umuligt at se om alle sagerne er kommet ud fra det ene ringe billede de tager. Førhen tog de flere billeder og pakkede det lidt ud for et godt overblik.
Jeg har også til tider haft min "hovedrysten" over dem engang imellem, men ifh. hvad man ellers oplever af lort når der skal handles ind til et stort projekt så syntes jeg det går ret smooth med ShopUSA - og så er det forbandet nemt, dejligt når man hellere vil bruge tiden på at skrue
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
jeg er ikke selv særlig erfaren med firmaet
Men jeg har forhandlet mig frem til en eksklusiv aftale
og der kommer en repræsentant til mit garage træf d. 19/3
her vil han rigtig gerne svare på vores spørgsmål og uddybe aftalen med mustangklubbens medlemmer som har medlemskort
kim
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har lig købt mig et sætskiver til skivebremseren på eBay fra summit
Pris 2 stk 475 kr. fragt 443 kr. import tax 133 kr.'
Og et Export Brace Black. 308 kr fragt 148 import tax 95
Det kan ikke gøres til den pris på shopusa , ved godt det tager op til 4 uger inde de kommer hjem
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Shop Usa
jeg er ikke selv særlig erfaren med firmaet
Men jeg har forhandlet mig frem til en eksklusiv aftale
og der kommer en repræsentant til mit garage træf d. 19/3
her vil han rigtig gerne svare på vores spørgsmål og uddybe aftalen med mustangklubbens medlemmer som har medlemskort
kim
Det lyder spændende: Jens havde allerede lavet en aftale med ShopUSA der giver 5% på fragtprisen for Mustang Club medlemmer. Den har jeg benyttet ca. 10 gange. Er den bedre? Eller er det den samme?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vil også lige fortælle om min erfaring med shop USA og det er heller ikke alt for opmuntrende, skrev en mail til Michael Bøje, om de kunne klare fragten fra cj pony parts, som indeholdte nogle pladedele, men jeg kunne ikke få oplyst samlet vægt og volume fra cj ponyparts, men fik en en pris oplyst på 150kg og 1 m3 i alt
615 $ og det var med 5 procent mustangklub rabat plus moms og told. Vi blev enige om, at det var en god pris, jeg bestiller til levering ved shop usas adresse. samt bestilte en tiltlægsforsikring for beskadiget fragt.
Der kommer en mail fra shop USA, at varerne er ankommet, og har så trukket godt 20.000 kr incl. moms og told på dankortet.
Skrev en mail, hvordan det kunne blive en så stor pris stigning, Michael skrev tilbage at pakken vejede 443 kg og var på 3 m3, da fragten ankommer, kunne vi 2 mand bære pallen op i en varevogn, mente ikke vi kunne løfte 443 kg kørte derefter på en brovægt og og pallen vejede kun 166 kg og 3 m3.
Desuden var der en beskadiget bagskærm som de ikke vil refundere, der er nu gået over et halv år, med mail frem og tilbage, først da forbruger styrelsen kom på sagen, fik jeg en ny bagskærm, men ingen refusion for fragten.
Michael er god til at trække det i langdrag. Shop USA har ingen klarer retningslinje og når varerne er ankommet til deres adresse, har man ingen anden valg.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
20000 i fragt lyder helt vildt, når det koster 17000 at hente en bil i Californien køre den til New York og sende den hjem til Danmark.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hej
Vil også lige fortælle om min erfaring med shop USA og det er heller ikke alt for opmuntrende, skrev en mail til Michael Bøje, om de kunne klare fragten fra cj pony parts, som indeholdte nogle pladedele, men jeg kunne ikke få oplyst samlet vægt og volume fra cj ponyparts, men fik en en pris oplyst på 150kg og 1 m3 i alt
615 $ og det var med 5 procent mustangklub rabat plus moms og told. Vi blev enige om, at det var en god pris, jeg bestiller til levering ved shop usas adresse. samt bestilte en tiltlægsforsikring for beskadiget fragt.
Der kommer en mail fra shop USA, at varerne er ankommet, og har så trukket godt 20.000 kr incl. moms og told på dankortet.
Skrev en mail, hvordan det kunne blive en så stor pris stigning, Michael skrev tilbage at pakken vejede 443 kg og var på 3 m3, da fragten ankommer, kunne vi 2 mand bære pallen op i en varevogn, mente ikke vi kunne løfte 443 kg kørte derefter på en brovægt og og pallen vejede kun 166 kg og 3 m3.
Desuden var der en beskadiget bagskærm som de ikke vil refundere, der er nu gået over et halv år, med mail frem og tilbage, først da forbruger styrelsen kom på sagen, fik jeg en ny bagskærm, men ingen refusion for fragten.
Michael er god til at trække det i langdrag. Shop USA har ingen klarer retningslinje og når varerne er ankommet til deres adresse, har man ingen anden valg.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tager kontakt til Michael fra shopusa 17-02 for at få en afklaring på de stumper som jeg mangler, og får en aftale om de vil skaffe de manglende stumper hjem.
Hvovor efter jeg ikke hør mere, rykker for det i mandags får svar i dag at dem har jeg fået med den pakke som kommer 21-02 sent den 16-02.
Ja jeg ved snart ikke om jeg skal grine eller græde, det korte af det lange er jo nok at jeg kan se i vejviseren efter dem
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nå ny udvikling i den reklamations sag , havde nogle små stumper til at ligge hos shopusa, som jeg så valgte at få sendt hjem 15-02 og bliver sendt fra usa 16-02.
Tager kontakt til Michael fra shopusa 17-02 for at få en afklaring på de stumper som jeg mangler, og får en aftale om de vil skaffe de manglende stumper hjem.
Hvovor efter jeg ikke hør mere, rykker for det i mandags får svar i dag at dem har jeg fået med den pakke som kommer 21-02 sent den 16-02.
Ja jeg ved snart ikke om jeg skal grine eller græde, det korte af det lange er jo nok at jeg kan se i vejviseren efter dem
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er glad for at det ikke er en støre ting vi snakker om, ja jeg er færdig med shopusa. har efterfølge fået skiver Export Brace Heater Control Valve-Heater og
Leaf Spring Bushing hjem via eBay , særligt skiver Export Brace Heaterhar været billiger end shopusa kunne gøre det
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Give op og bestille nogle ny dele, med det kommer ikke til at ske
prøve trustpilot eller forbruger klage .
Skrev en på trustpilot i går, så sket der noget har fået en beskæftigelse at de er bestilt og en opgringeng fra Michael med en belkaglise af forløbet .
Den her sag burde aldrig havde været en tråd her inde. eller kommet på trustpilot, er slemt skuffet over shopusa
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er vel i bund og grund godt nok, der skal jo også være plads til de rige, så jeg finder fremover billigere løsninger..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har set der er en i Tyskland har ikke prøvet ham endnu www.rsb-parts.de men tro det er billiger den sidste ende
Men håber også jeg er ved at have det jeg skal bruge,det er en dyr hobby at have sådan en Pony i garagen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
ShopUSA tog betaling for 3 kg., gad ikke en gang brokke mig er blot færdig med dem og vil ikke anbefale dem til nogen.!
Har handlet en gang med rsb., skulle have en mounting bracket til idler arm det var billigere grundet fragten og moms fra USA
Jeg havde ingen problemer med dem.!
Har også handlet med Ampire.de, da jeg skulle handle ny radio.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det betyder sådan cirka at enten volumen eller vægten tillægges en værdi og den der giver mest af de to bliver brugtes som fragtpligtig vægt.
På en eller anden måde skal der jo retfærdiggøres et forhold mellem vægt / volumen så man ikke skal betale kassen for en tung motor vs. at betale meget lidt for lette fyldige pladedele til en hel bil - eller omvendt..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Subtotal DKK 308.14
ShippingDKK 148.50
Import charges DKK 95.49
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dertil var prisen på hjemmesiden 31$ for forsendelsen da jeg oprettede ordren, men steg til 38$ da de havde pakken uden nogen forklaring.
Som igen hævede prisen på told og moms.
Hvorfor skal man bruge dem, når du ikke kan stole på den pris du får oplyst når du laver handlen med dem.?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har haft over 30 ordrer, temmelig store og lidt mindre ordre af forskellige størrelser og vægt, og med deres gamle beregningsmodel plejede jeg at kunne gange dollarprisen med ca. 11,5 så havde jeg det på stuegulvet i danske kroner. Med deres nye beregningsmodel ligger de på ca. 11 - 12 og de sidste to har været på 10,7 med fly og 10,4 med skib ! Jeg ved ikke hvordan det kan gøres billigere ? Karstens eksempel regner jeg til at give 12-12,5 med tidens dollarkurs, hvis jeg forstår hans tal rigtigt.
Men det er meget muligt at ShopUSA kun er brugbart til store ordre, eller også har jeg bare været heldig
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Stod og skulle have en bremse slange til bagakselen, fik den på ebay til 36 us sent her til
Koster 18 us skulle den så ind over shopus kom der 46 us på oven i total 64 us
Order total
Subtotal $17.99
Shipping$18.15
Import charges $0.00
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har selv flere gange brugt et dansk firma "Street parts" hvor du handler hos Summit i USA, Street parts får varen hjem i DK, du afhenter hos dem eller de sender pakken til dig + de giver dig garanti på varene som du har købt hos Summit uden ekstra forsikring
En lille detalie: Summit forhandler alle Scott Drake's vare nr. , så find det/de varenr. du skal bruge hos Scott Drake og bestil det evt. sammen med andre dele som Summit forhandler og afhent det hos Street Parts i DK ugen efter, har handlet der flere gange uden problemer.
Se eksempel( vedhæftedet) her på en kurs leveret til dem på 12,55 usd. gennemlæs deres betingelser på deres hjemme side, siger ikke det er det måske billigste men tæt på og med garanti.
Øv Øv, jeg kan ikke vedhæfte filen, men gå ind og kig på deres side
Mvh. Lars:biggrin:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
ShopUSA: Du handler, vi spilder ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg skulle have nogle gulv-højttalere hjem, men deres system til udsendelse af emails og sms'er glippede, og dermed var jeg ikke hjemme da fragtmanden ankom. Han tog alting med sig igen, og da jeg kontaktede ShopUSA sagde de at det ville koste ekstra 600 kroner at sende dem ud igen fra centrallageret i Kolding. De godtog ikke nogen forklaringer fra min side - faktisk kaldte de mig ubehøvlet over at jeg tvivlede på deres perfekte IT system. Så jeg måtte tage en halv dag fri fra arbejde, og selv hente mine højttalere i Kolding.
Det er sikkert en fin oplevelse, hvis alt går som det skal, men som man også kan læse af de andre indlæg her, så KAN der ikke gå noget galt hos ShopUSA - de er FEJLFRI - og det er DIG der er idioten! Fik bekræftet den holdning hos GLS, som også bare rystede på hovedet da jeg kom efter mine pakker. De havde hørt historien mange gange før.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen